söndag 29 mars 2009

Camp Gusselby Annorlunda revisited

Under fjolårets tjänsterelaterade härjningar bodde jag tillsammans med kollegan ett par dagar i en 10 m^2 stor stuga på Camping Gusselby Annorlunda, några km utanför Lindesberg. Trevlig camping på det hela taget om man gillar sånt, drivs av Caravan Club, en förening för moderna glasfibernomader. I lördags firade min moster 50 år på sagda camping och det var med blandade känslor jag klämde mig in i stuga 4 tillsammans med Mor, Far & bror... Jag visste sedan tidigare att stugan var akustiskt supraledande och att det enda sättet att få en blund i ögonen när någon väl börjat snarka var att försöka placera huvudet i en interferenspunkt där två mötande snarkfronter utsläcker varandra. Eller under så mycket kudde som man orkar suga syre igenom. Detta fungerar uppenbarligen bra så länge det bara är EN person som snarkar.

Festen var lyckad och det var roligt att få chansen att prata med lite mer avlägsna släktingar som jag inte ser så ofta. En av dem kör yogakurser och jag blev lite nyfiken. Det verkar vara en bra blandning av fysisk ansträngning och själsligt lugn. Efter en schysst blandning av mat och dryck var jag jättetrött och intog ena överslafen i stugan. Söndagen ägnades åt att brandskatta moster på frukost och åt att etappvis ta mig hem till Linköping igen.

Inga kommentarer: