onsdag 15 juli 2009

Rixster

Ursäkta det dåliga tempot på bloggen, verkliga livet har fått företräde ett tag och det är hektiskt just nu. Alla vill ha en bit Rilleman och jag är lite klen på att säga nej.

På jobbet på Tholmarks har vi en lite stel tjej som jobbar med marknadsföring. Upphissad i en liftkorg ute vid vägen får hon förbipasserande hantverkare att imma igen sina vindrutor.


Jag har varit behjälplig med att märka upp dockan så att ingen behöver ta fel:


Ett av mina många intressanta uppdrag i tjänsten var att "trimma skyltningen" en smula inför de finvädersveckor vi haft. Till min hjälp fick jag ett par mycket små bitar tyg som sades vara badkläder för fruntimmer. Tro det... Först var jag tvungen att få dockan ur de kläder hon hade på sig, och det visade sig vara nästan lika svårt som med en riktig tjej! Att mjuka upp den här gick ju inte heller med sprit utan krävde i så fall minst en varmluftspistol. Då kom jag på att det handlar om att "fingra på rätt sätt på rätt ställen" och sen gick det som en dans. Jag fick gänga! Resultatet gav mig dock en solklar "Dexter-flashback" :-).


Att klä på en kvinnokropp en bikini var en ganska intressant upplevelse som nog bäst beskrivs som omvänd striptease. Resultatet blev så imponerande att jag genast började ställa krav på att få träffa bikinins ännu okända ägarinna.


När man hissar upp dockan i liftkorgen får måsarna som har nykläckta ungar på vårt tak fullkomligt tokspel! Därför brukar jag och dockan rätt ofta ta långa mysiga högtycksduschar tillsammans i spolhallen. Man tager vad man haver...

På tal om högtryck ja... Det är nåt märkligt på G med vädret nu för tiden. För några dagar sedan syntes följande i Corren:


Allt det rosa gjorde ju att tankarna ofelbart gick i HBT(Q)-banor och efter att ha funderat på om det var ett specialväder för pridesässongen kom vi fram till att det nog indikerade att det i så fall vankades ordentligt bögtryck...

Små ordvitsar är ju alltid trevligt och idag funderade jag på om man kan klassa en audiofil som en slags stereotyp?

Inga kommentarer: