torsdag 20 maj 2010

Go west!


För att följa upp inlägget om Adam Savage så tror jag att jag vet vart han kommer att befinna sig under den kommande helgen; Maker Faire utanför San Francisco. Det är en festival för alla sorters hemmaknåpade byggen, med eller utan praktiska tillämpningar. En liten aning om bredden på deltagandet får man om man tittar på inbjudan till den Maker Faire som är planerat till hösten, denna gång på östkusten:
  • Student Projects
  • Robotics
  • Music Performance and Participation
  • 3D Printers and CNC Mill
  • Textile Arts and Crafts
  • Home Energy Monitoring
  • Rockets and RC Toys
  • Sustainability
  • Green Tech
  • Radios, Vintage Computers and Game Systems
  • Electronics
  • Electric Vehicles
  • Biology/Biotech and Chemistry Projects
  • Food and Beverage Makers
  • Robotics
  • Puppets
  • Kites
  • Bicycles
  • Shelter (Tents, Domes, etc.)
  • Unusual Tools or Machines
  • How to Fix Things or Take them Apart (Vacuums, Clocks, Washing Machines, etc.)
Tänk att få vandra runt bland så mycket kreativitet och bara vara sig själv för en dag... Slipsar brännes vid inpassering. Var är min arduino och mina groupies?! :-)

(På tal om kreativa byggen så hittade jag en grej på Youtube som nån överdrivet händig jäkel snott ihop. Enjoy!)

2 kommentarer:

Sven Wennerström sa...

Klart vi ska gå på det i höst!

Rilleman sa...

Klart vi ska! Jag tar med min tändkuledrivna Dry-Martini-robot...