söndag 6 april 2008

Lite likplundring, någon?

Kanske kan äntligen USA komma tillrätta med sina vapenrelaterade problem nu när allas vår favorit Charlton Heston farit till den stora skjutbanan i himlen. Han blev ju lika odödlig (eh ja, bevisligen inte då men..) för sina prestationer på vita duken som för sina uttalanden om amerikaners rätt att bära vapen. Av de senare är det mest kända när han hävdade att Al Gore skulle få ta ifrån honom hans "second amendment rights" när han bände loss dem (skickligt symboliserade av ett flintlåsgevär) från hans kalla döda händer.



Nu undrar jag ju naturligtvis om någon kommit ihåg att desarmera den avlidne? Michael Moore gjorde ju ett lite lamt försök i "Bowling for Columbine" med det slutade ju bara med att Heston stapplade iväg lite planlöst.

Missförstå mig inte nu, jag är TOKIGT intresserad av vapen. Jag gillar den avancerade tekniken, hantverket och att resultatet är beroende på faktorer såsom skicklighet och att denna kan övas upp och förbättras med träning. Sen smäller det ju också! :-) Vad jag däremot INTE vill är att ha en massa vapen ute i samhället eftersom detta konsekvent verkar introducera fler problem än det löser. Den som undrar vad jag menar behöver bara slå på t.ex. BBC eller CNN och kolla på nyheterna från Afganistan, Irak eller Washington DC... Ayatollorna, mullorna och övriga sandfarmare har ju åtminstone den bra ursäkten att det är krig hemma hos dom, amerikanernas bästa ursäkt är att deras farfars fars prärievagn fick P-böter av Sitting Bull. Knäppnötter hela bunten!!