måndag 14 april 2008

Omställning av 3:e graden

Jag har nu jobbat på Servicestaden AB i två veckor, är inne på tredje, och börjar kunna se en del skillnader jämför med min arbetslösa tillvaro. Tydligast är att jag inte längre har tid att sitta och häcka framför datorn lika mycket. Det är förmodligen av godo. En annan positiv sak är att det äntligen börjar ställas lite krav på mig, jag får göra saker som jag måste skärpa mig för att klara av. Man kan få skön träningsvärk i hjärnan för mindre.

Ett exempel på de prövningar jag ställs inför är att min arbetsplats i slutet av förra veckan befann sig en meter under ytan i en av bassängerna i den nya simhallen i Finspång, där vi sköter byggstädningen. Problemet var att plattorna vid trappan behövde skrapas rena och att man inte hunnit göra detta färdigt innan tidsplanen tvingat fram en fyllning av bassängen. Det är oerhört roligt att se hur mycket uppskattning man får när man påpekar att detta inte är ett problem alls, förutsatt att arbetet kan göras nästföljande dag, när Rilleman fått chansen att ta med våtdräkten (basängen ännu ej uppvärd, jag är frusen som en anorektisk säl...) och snorkelutrustningen. Jobbet tog bara 90 minuter och genomfördes i relativ komfort. Den 25:e är det byggfest och då räknar jag med att prova simhallens förmåga att underhålla mig fullt ut utan hämningar.

Just nu är schemat späckat med inbokade jobb och jag räknar med att vara på resande fot en hel del i framtiden. Spännande!

Inga kommentarer: