tisdag 10 november 2009

#FFF8E7 ??

Fram tills för ett tag sedan var jag lite försiktigt lycklig i förvissningen om att tillvaron faktiskt var ett ganska spännande ställe att befinna sig i, taget i beaktande sådant som god nattsömn, dådkraft, dekorativa dekolletage och normalgod tandhälsa. Jag såg med tillförsikt fram emot att vakna antingen till höjdpunkter att glädjas åt eller motgångar att övervinna. Amplituden i livet kändes påtaglig. Nu har de datoriserade drumlarna på NASA för alltid krossat mina utsikter till lycka och tillfredställelse genom att i ett anfall av ohemul och ohejdad onödighet beräkna fram universums medelfärg! Resultatet är en våt yllesocka i ansiktet på min annars så sprudlande joie de vivre.

I min värld är det en no-brainer; jag framlever hellre resten av mitt naturliga liv i mörker under täcket än vaknar och kliver ut i ett BEIGE universum! Universum är inte längre ett flammande coolt ställe att utkämpa rymdstrider i med hjälp av de mest udda delarna av det elektromagnetiska spektrat, universum är nu lika coolt som ... väggarna på Avd 18 på US och jag känner mig ungefär lika sprudlande entusiastisk som de bleka stackare som hasar sig fram där uppe i väntan på det som kommer först; en vettig avföring eller en befriande död.

Det som verkligen flippar mig i den här frågan är det namn som astronomerna givit den nya universalfärgen; cosmic latte... DET FINNS TA MIG FAN INTE EN INTAKT Y-KROMOSOM I HELA DEN DÄR ÖVERFINANSIERADE GAMNACKADE MJÖLKSÖRPLANDE GRENEN AV VETENSKAPSTRÄDET!! Kaffe är (skall vara..) svart som en gravitetisk singularitet stark nog att riva itu själva rumtiden likt en liten Fiat i en skrottugg! Det skall vara så svart att veka människor drabbas av omedelbar vinterdepression pga ljusbrist när man häller upp det!

Enda ljuspunkten just nu är att Gallileo, Kepler, Brahe, Roddenberry och de andra giganterna slapp veta. Sätt färg på universum igen!

3 kommentarer:

NLC sa...

Ta't lugnt, köp en hoj! En röd eller blå eller grön eller svart eller brun, men inte beige!

Kent sa...

Medelfärgen i universum borde välan vara så svart som kaffekoppen du beskrev. Nu måste jag springa ut, det sjungs Opera på lunchen här i huset.

Jonas sa...

Hur beiget det är på avd 18 känner man ju till.