torsdag 12 november 2009

NASA viker sig för trycket


Ultima ratio Rilleman!

Efter att min uppfattning i frågan om universums färgsättning blivit känd inom NASA har man nu publicerat en dementi i fyrfärg och nästan absurd upplösning samt lovar att låta bli såna dumheter i framtiden. Eftersom de varit så tillmötesgående har jag avböjt att i detalj kommentera faktumet att en skattefinansierad myndighet använder medel för att med ena handen bevisa universums färglöshet samtidigt som den med andra handen visar dess enorma spektrala variation. Lika listigt som om Folktandvården skulle öppna godisbutik eller kanske Försvarsmakten starta krig mot sig själv för att få upp budgeten till nästa år...

2 kommentarer:

Markus Reimer sa...

Så länge den är skattefinansierad av något annat lands förtryckta medborgare än det du är medlem av är det väl inget du behöver bekymra dig över?

Rilleman sa...

Jag är världsmedborgare. Mina bekymmer tar aldrig slut. ;-)

Yttermera har jag pga mina tidigare erfarenheter i yrkeslivet förklarat Stora Kriget mot alla sorters ineffektivitet och dumhet varhelst jag stöter på dem. Don Quijote hade sina väderkvarnar, jag har mina.