lördag 12 juni 2010

Väderrapport

07.30 och nästan helt molnfritt! Gårdagens vind har gjort nytta och idag verkar den inte lika kraftig. Nu är det frukost och sen ska allt packas i fotoryggsäcken. Precis som vanligt vill jag ha med mig mer än vad jag vill bära på, men vafan.. Igår installerade jag Faststone Image Viewer på laptopen (skönt att kunna ta backup på minneskorten på plats och radera värsta flopparna direkt) och kan nu titta på även mina RAW-filer i lite mer detalj. Det snabbar upp feedbackprocessen när det gäller att hitta de bästa inställningarna. Gårdagen visade tydligt hur viktigt det är med exponeringen för att få fram detaljerna hos motivet. Hemma använder jag sen Elements 8 för finliret.


(lånad bild, men jag tror jag ser den här idag :-)

Jag har telefonen med mig under dagen men räknar inte med nåt större livebloggande då jag tänker springa runt som en Nikonsponsrad sockerstinn femåring i ett lekland och bara ha skitroligt. Däremot tar jag med mig anteckningsblocket och samlar ner tankarna för senare bruk. Party On, och om du är i närheten; kom hit!

Inga kommentarer: