torsdag 10 november 2011

Salaam alaikum!

I dagens Corren kan man läsa att det tagits fram nio förslag till placering av en eventuell moské i Linköping. Detta brukar resultera i den helsvenska ryggmärgsresponsen "Jag är minsann för religionsfrihet, inte för att jag tror på nån jävla Gud å trams, och muslimer har jag inget emot fast försöker de däringa lakansjehovas bygga hemma hos MIG då ringer jag SVERKER!!".

Naturligtvis är Skäggetorp ett av förslagen, något som jag välkomnar med öppna armar. Dels känns ju "Lilla Teheran" lite fattigt utan just en moské och dels vore det roligt om någon ville bygga något annat här än pinsamma lågprisbutiker för undermåliga matvaror hela tiden. Jag välkomnar den muslimska församlingen och byggherren att studera området i omedelbar anslutning till mitt eget boende och ber alla inblandade att särskilt betänka vilken imponerade silhuett det skulle ge området om man uppförde en minaret på minst 30 meters höjd. Det skulle fylla flera viktiga samhälleliga funktioner; utropet till morgonbön skulle skaka liv i den mest arbetsskygge slashasen, modellplansbyggare skulle ha någonstans att starta experimentella glidare ifrån och hårt prövade radioamatörer skulle ÄNTLIGEN få någonstans att få upp sina kortvågsantenner! Jalla!

Inga kommentarer: