söndag 23 september 2007

"The beginning is a very delicate time"

Citatet från inledningen av "Dune" får tjäna som startpunkt för mitt bloggande. Trenden att utsätta sina medmäniskor för sitt ofiltrerade intellekt och diverse åsikter förefaller att hålla i sig, så jag hoppar på tåget och gör ett försök.

Efter att ha studerat bloggandet som fenomen ett tag har jag dragit slutsatsen att det går att indela bloggarna i två grova kategorier; de som man återkommer till och de man aldrig läser igen. Vad som lockar läsare är föremål för stor subjektivitet men det verkar som att det finns några gemensamma nämnare för "bra" bloggar:
  • Ett tydligt tema. Bloggen håller sig till ett eller ett fåtal ämnen.
  • Ett bra språk. Ett aldrig så bra innehåll skäms av stav- och meningsbyggnadsfel.
  • Regelbundna uppdateringar. Intresse är en flyktig substans och att alltför ofta finna att det inte hänt något nytt på en blogg är bara trist.
  • Individualitet. Det är alltid roligt att få en ny infallsvinkel på saker och ting.
Med detta i åtanke vore det ju enkelt att komma med en massa fagra löften om utformningen av den här bloggen, men eftersom jag faktiskt ÄR Rilleman tänker jag göra och skriva precis vad som faller mig in. "It's in my nature.." som skorpionen sa till grodan.
/Rilleman

Inga kommentarer: