måndag 24 september 2007

Skönt att ha flyt(t)!



Låt det vara känt att den 24:e September 2007 var en fantastiskt dag! Allt har varit så bra att jag ett tag funderade på sannolikheten att jag befann mig i ett "Truman Show"-scenario. Det började redan i morse när jag till fots var på väg till jobbet och då fick se det bästa av en normalsvensk höstgryning... Svagt, lite trevande ljus, fortfarande ganska skumt och lite fukt i luften. Och alla dessa dofter som får en att sniffa runt som en attackiller med siktet inställt på en fet kanin! Wow!



Utvilad och med det egna siktet inställt på en dags bra flyttande fick jag veta att jag bara skulle jobba där i knappt två timmar och sedan dra ner till firman för att köra tobak istället. "Okej", sa jag, medan folk kastade sig i skydd åt höger och vänster. Det är inte jättepopulärt att röra sig i närheten av "kontoret" så i normala fall hade jag ju dödat budbäraren, men just idag var det som om själen var PVD-coatad med nån knepig titannitrid för inget trist bet sig fast. Jag fortsatte vara på gott humör helt enkelt.

Efter att ha gett "tjejen på kontoret" beröm för ett synnerligen imponerande knull-rufs, packade jag bilen och satte av mot Mjölby. Ute på vilstängslet efter E4:an satt det en ormvråk och i ett solklart fall av projicering tyckte jag att han såg ut att vara förnöjsamt tillfreds. Vackra fåglar det där. Under dagen ringde en person och ville köpa mina vindsurfinggrejer och vi kom överens om att träffas när jag var hemma i Linköping igen.

Affären var i hamn ganska snabbt, men det borde den eftersom jag sålde grejerna för en tredjedel av vad jag själv betalat. Köparen fick en komplett vindsurfingutrustning till ett jäkligt bra pris och jag fick 10 tusen för en hög med damm, svårt att se vem av oss som var gladast... De två största fördelarna är att jag nu återkrävt en STOR del av golvytan i mitt vardagsrum och att jag hastigt och lustigt pumpat in drygt 10000 på mitt "skojkonto", avsett för "prylar" och annat som gör mig lycklig såsom cyklar, klockor, väldigt vattentäta ficklampor, tält, kameror och en cykel till. På ett sätt känns det som en liten seger; Rilleman mot Prylarna: 1-0! (I praktiken står det 1258-1 till Prylarna, men det är nog för att jag oftast spelar för att förlora...)

2 kommentarer:

NLC sa...

Mmmm, en cykel till! Nästa gång blir det en singlespeed ;-)

Rilleman sa...

Som jag minns det var enväxlade cyklar inte så jäkla kul. Men det var ju när jag var 10 eller nåt.. :-)