söndag 4 maj 2008

Livet är underbart!

Det känns som att hela världen badar i ett nytt, varmt och klart ljus. Färgerna är starkare, molnen ler mot mig och solen omvandlar väte till helium som om den var sen till bussen... Jag är glad, lycklig, på topp!

Innan någon av er nu får för sig att jag drabbats av den stora kärleken, eller för den delen, köpt en ny cykel (sak samma i mitt fall), så är det på sin plats att förklara orsaken bakom det rådande känsloläget. För "ett tag sedan" lovade jag mig själv att putsa lägenhetens fönster vilket år som helst... 2008 hände det alltså. Skillnaden är bokstavligt talat bländande, jag går runt med mörka glasögon inomhus. Det fullkomligt visslar av otyglad feng shui genom lägenheten. Eftersom det ena ofta leder till det andra passade jag på att riva ner mina *väldigt* gamla gardiner, med avsikten att byta till nåt trevligare. Blir säkert av vilket år som helst.

Del två av dagens storverk var att ersätta den trasiga DVD-RW:n i datorn. Den gamla har så vitt jag vet aldrig fungerat särskilt bra och nu brutit ihop alldeles. En ny inhandlades för småpengar och problemet angreps med all den finurlighet jag är i besittning av. I processen ingick att lära mig att Dell (nej, det är faktiskt inget svärord, har kollat) gärna bygger saker i vek plast som går sönder i hjältehänder, att PATA och SATA är mystiska ord ur det datoralviska språket och att OM man är seriös nog att använda ett improviserat antistatarmband, av nästan onödigt grov jordkabel.. så ska man komma ihåg att ta loss det från elementet (eller klockarmbandet) INNAN man springer iväg för att hämta en skruvmejsel. "lubbalubbalubba-TWANNGG-DUNS ...whimper".

Inga kommentarer: