söndag 25 maj 2008

Skitsura samer?

Ja, eller åtminstone arga lappar, om man ska vara petig... Kul att konsten att reta sig på sina medmänniskor i tvättstugan inte är glömd. Den här såg jag i morse, och nej, det är inte jag som åsyftas.


Efter två veckors klängande på fasaderna i Johannelund är nu alla hus skinande rena. Det har stundtals varit ett hårt jobb och det var därför mot bättre vetande som jag gick med på att hjälpa Far att pyssla med huset utanför Mjölby i helgen. Jag sattes på att riva ner de spikar som tidigare hållit fast pappen i innertaket. Mina trötta axlar gillade inte att arbeta längre perioder ovanför huvudhöjd, men det var desto roligare att riva delar av väggen och kåpan ovanför värmepanna/spis. Två veckors klättrande på ställningar och borstande av väggar har uppenbarligen haft ett visst träningsvärde, för det mesta rev jag ner med bara händerna. Förr i tiden var det tydligen tradition att mura in en elefant i väggen..

1 kommentar:

Jonas sa...

Fler arga lappar hittar du på http://www.argalappen.se/