tisdag 6 maj 2008

Vattenkraft

Vi påbörjade just en fasadtvätt i ett bostadsområde i Linköping. Fasaden i fråga är täckt med korrugerad aluminiumplåt och grönalger. Algerna ska bort utan att plåten följer med. Miljön ska skonas så långt möjligt. Med andra ord ett perfekt jobb för det ultrarena vattnet!

Jag börjar allt oftare få frågan vad jag håller på med nu för tiden, och när jag berättar att jag arbetar med ultrarent vatten får en del samma ansiktsuttryck som när jag försökte förklara hur man odlar kiselkarbid i 23834 enkla steg. Det är en blandning av resignation och panik. För att göra det lätt för mig tar jag nu till knepet att "visa" hellre än att berätta. En bild är värd mer än tusen kronor eller nåt sånt...




Före


Efter

1 kommentar:

Björn sa...

Vi har faktiskt förenklat processen och det går nog att förklara i under 10000 steg nu tror jag.

Kram på sig.

/Dr.Pulver