måndag 1 september 2008

DESTROY!

Jag är i vanliga fall en balanserad, för att inte säga lugn, man på 32 år. Men sätt en Hilti TE 500-AVR Mejselhammare i händerna på mig så inträffar nåt märkligt... Jag förvandlas till en skogstokig 3.2-åring och övriga världen förvandlas till en (heeelt överflödig) bit betong som står i vägen för krigslyckan! Ingen skugga över mina tidigare partners men jag har haft sex som varit mindre kul än så här. Kraft och kontroll finns i överflöd och det enda som är svårt är att inse att man är klar och inte FÅR bila nåt mer. Att man sen måste kapa armeringsjärn med den nyinköpta vinkelslipen tar precis udden av vansinnet och gör att man kan ansluta sig till de tänkandes skara igen. Hade inte kollegan varit med och bromsat hade jag jämnat Hällefors med marken och sen fortsatt neråt. Mo Powah, biatch! :-)

Jag sitter nu på vandrarhemmet i Hällefors och bara trivs. Stället är jättefräscht och det hela känns som att bo hemma hos någon i dennes gästrum. Allt har gått tokbra idag och allt som var trist när vi var här förra veckan har vi nu åtgärdat eller funnit alternativ till. Maten äts på det mysiga gatuköket där "allas lilla morsa" jobbar och slevar upp köttbullar och mos i portioner som t.o.m. får Rilleman att bli tyst, istället för pizzerian vid torget där personalen saknar talang/läskunnighet/servicekänsla/uppehållstillstånd... Boendet var en ren katastrof förra veckan; Camping Sörälgen drivs av en oengagerad tysk som lika ogärna byter trasiga glödlampor som erbjuder sina gäster en fungerande mikovågsugn. På frågan vad jag skulle göra med min svårt försenade djupfrysta middagssoppa fick jag det lakoniska "baka den.." samtidigt som han pekade på en slags barbieugn/kokplatta/elfara. Djupfryst innehåll i smält plastskål saknar appeal på mig när jag är hungrig och trött. Vad är det förresten med tyskar och campingar och älgar?? Det är samma sak som med britterna i Benidorm, som alla drev ölhak med foton av örlogsmän på väggarna...

1 kommentar:

Stina sa...

Jag vill oxå ha en Hilti ...