tisdag 16 september 2008

"Something is rotten in the state of decomposition..."

Titeln syftar på alla de djur som inte har i en ställverkskassun att göra, men som ändå kryper ner i den. Och dör. Naturen får då spela mot öppet mål i sin strävan att göra det den alltid gör, nämligen att förvandla saker till skit. De tre vanligaste djurtyperna är; amfibier, gnagare och fåglar. Om döden inträffar pga drunkning eller svält är oklart men resultatet är ofelbart detsamma. Det stinker.

Dagens arbete innebar det tvivelaktiga nöjet att först avhysa inte mindre än tre upplösta vitluddiga gnagarkadaver ur kassunerna och därefter med en stor portion "vad-fan-gör-jag-här-egentligen" krypa ner i samma kasun och praktisera att andas enbart genom munnen. Tack vare dykningen är detta något jag har lätt för. Gnagarna fick hjältebegravningar i närmsta buske eller så långt en spade kan kasta dem...

Jag har som bekant en relativt hög tröskel när det gäller "räliga saker" och brukar kunna stå ut med det mesta för att få jobbet gjort, förutsatt att jag vet att det finns en varm dusch i slutet av arbetet så att jag kan bli ren igen. Att jag nu sitter och skriver om saken i stället för att löga mig beror till viss del på kollegans ganska intressanta uttalande om att "varmvattnet tog slut i duschen.. va konstigt? Det här är ju en sexbäddsstuga...". Att den ganska klent dimensionerade varmvattenberedaren sitter direkt på väggen inne i duschen och är omöjlig att missa verkar inte ha föranlett några större funderingar kring ransonering av varmvatten under de tio minuter det tog att tömma den.

1 kommentar:

NLC sa...

Hmmm, känner igen det där problemet med varmvattnet. Påminner mig om ett land utan namn, men inte det som Tommy Körberg sjunger om ;)