torsdag 11 september 2008

Höst i huvudet

På bara en vecka tycker jag mig ha sett en rätt beslutsam skiftning i naturen. Löven går nu definitivt i gult, himlen i grått och vill man se kvinnor i för lite kläder måste man nu dra sig ner till Ågatan en sen lördagkväll. Hösten stundar, och jag stortrivs. Kanske är det så att årstidens lågmälda och stilla intåg på något sätt harmoniserar med min interna klockfrekvens just nu?

Sommaren har varit fenomenal, och i rask takt bjudit på storartade upplevelser. Jag har med liv och lust gått i nya jobbet och äntligen funnit utmaningar som tvingar mig att skärpa mig. Den avstannade personlighetsutvecklingen har så sakteliga börjat krypa igång. Detta har dock inte skett utan en stor personlig kostnad i form av ett massivt energiuttag och jag kan nu känna att jag bränt ljuset lite väl hårt ett tag och att det börjar bli dags för en nödvändig vilopaus i form av en semester. Idéer som bollats med är en veckas live-aboard i Röda Havet (dykresa), en veckas vandring i Teneriffas vulkanlandskap eller varför inte prova en ny kontinent och besöka antingen Afrika eller Kuba? Det lutar hur som helst åt ett varmt ställe utan ställverk.

Mina planer på att förvandla lägenheten till en trevlig bostad snarare än ett upplag för träningsredskap och leksaker har krönts med viss framgång. Sedan implementerandet av de tvenne lådorna har jag nu visuell kontakt med en försvarlig mängd parkettgolv som jag inte minns att jag sett på länge. Vardagsrumsväggen är nu också dekorerad med en ståndsmässig karta över "Världen såsom den såg ut när livet var mindre komplicerat". Det stora gröna är Sovjetunionen och nånstans på mitten sitter fortfarande alla små skitrepubliker fortfarande ihop i konglomerat som Jugoslavien, Tjeckoslovakien etc. På den tiden kartan är tillverkad tog omröstningarna i Eurovision Song Contest inte 5 timmar att mangla igenom utan Storbritannien brukade vinna på under 25 minuter. Leningrad, det var tider det!


På lite sikt ska jag försöka pryda även de andra väggarna men jag skyndar långsamt. Målet är personliga motiv på teman jag gillar men det finns förvånansvärt få högkvalitativa avbildningar av cyklande kvinnor utan kläder så det kan nog ta en stund. Vore trevligt om nåt damlandslag fick för sig att göra en kalender eller nåt...

3 kommentarer:

Sven Wennerström sa...

Mycket snyggt uppskruvad karta, men hänger den inte lite snett?

NLC sa...

http://www.flickr.com/photos/bike/2848411923/ - tillräckligt för en bra start ?

Björn sa...

Lyssna på gubben...

Perssons pack - Tusen dagar härifrån:
"I ett sovrum i centrum av Moskva
hänger Little Richard fortfarande kvar"

Tack för bloggandet förresten. Men dina avslappningssemestrar låter lite väl aktiva. Ta Kuba. Mette gillade det. Spara bara 20USD till hemfärden eftersom att de tar det i avgift för att man lämnar landet.