måndag 11 januari 2010

Skitsnö. BORT!!

Senaste tidens kyla kan egentligen bara förklaras av att någon oslipad jävel frågat Moder Svea om hon gått upp några kilo i vikt under julen...

Jag har skött bloggandet dåligt på sistone. Inspirationen tryter och huvudet är upptaget med annat. Dessutom får jag inte mycket stimulerande infall av att inventera butikslager; det roligaste som händer är väl att jag kommer på mig själv med att småsjunga då jag räknar trallskruv. Annars muttrar jag mest då huvudvärken bultar i huvudet. Det känns som om jag är en liten bricka i någon annans spel.

SAAB:en, som alltså numera är uppförd på listan över utrotningshotade arter, har stått ute sedan återkomsten från julfirandet i Västerled och fick grävas fram likt en översnöad slädhund. Gårdagen ägnades åt att pliktskyldigast köra en sväng för att ladda batteriet och för att öva "far-åt-helvete-manövrar" på halt underlag. Mjärdevi var både halt och folktomt så där har jag nosat i diverse snövallar. Framhjulsdrift är nog bra men det krävs vältajmade ryck i handbromsen innan det bli riktigt kul. Kupéfläkten låter nu som en Hkp 4 men håller åtminstone frosten borta från vindrutan.

2 kommentarer:

Kent sa...

Snön hindrar dina normala materialsporter förstår jag, kanske skulle börja med x-country skidor, det finns säkert dyra sådana i lättviktsmaterial?

Björn sa...

Snö är underbart! Stanna länge kära snö!
Att skotta snö är karaktärsdanande!

Det finns inget dåligt väder - det finns bara fula kläder!
Snö! Snö! Snö!