måndag 4 juli 2011

Det stora avståndet mellan inläggen leder ofelbart tankarna till min senaste hobby. Även där är gleshet något av ett problem. Jag har nu deltagit i en handfull skjuttillfällen med klubben och är ganska långt ifrån att komma överens med ...egentligen nånting. Instruktören repeterar ideligen att jag ske ge fan i att sikta på nåt ("Du blir ju ändå bara besviken..") och istället satsa på att skapa en god grundteknik. Jag nickar och i samma ögonblick som jag dragit upp bågen förvandlas jag till "Rilleman - Great White ..truppmina" och skjuter med blixten hastighet och förmåga att träffa två gånger på samma ställe. Jag vill ju skjuta som Legolas, Odysseus och den här tjejen på Youtube!


Jaja, det är bara på 12 meter...

Absolut mest irriterande av allt är att så fort jag faktiskt gör som man säger åt mig så måste jag omedelbart börja leva med det faktum att mitt skytte förbättras. En liten annorlunda vinkel här, en flyttad fot där och några jävla millimeter åt nåt håll och plötsligt blir pilarna bästa vänner och leker ringlekar i det gula! OCH JAG FATTAR INTE VARFÖR!! Gud förbannat alvtrams!

Det är ännu lite tidigt att börja fundera på egen utrustning men det har dykt upp en liten favorit i kulisserna, som vore väldigt kul att provskjuta. Om inte annat så är den fruktansvärt snygg och det är ju ett värde i sig.

Inga kommentarer: