fredag 5 oktober 2007

The illusion of competence

Dagen började med att 4 arbetstimmar slösades bort eftersom vissa personer i beslutsfattande ställning på firman är mer optimister än realister. De arbetar oftast enligt teorierna "inget jobb är så lätt som ett man säger till någon annan att göra" och "sent men fel". Det är den sortens skrivbordsteoretiker som ställer till det för killar som jag, och jag får stora skälvan varje gång jag ser dem komma gående med ett verktyg i handen för det betyder att de håller på att ställa till med nåt ogenomtänkt! De är den sortens människa som skulle få för sig att slå i spik med sågen, och resultatet skulle bli därefter; dåligt islagen spik och en trasig såg. När sådana situationer uppstår vill jag ju bara vråla "MEN ANVÄND HUVUDET DITT %&¤#"() ÅLRENS!!". Problemet är att jag då förmodligen skulle bli ansvarig för de skador som uppstått på kontorspersonalen när de skallat spiken färdigt..

1 kommentar:

NLC sa...

Ah dau, dae hejder jo aularens! ;)