söndag 3 augusti 2008

Filmtajm och upptäcktsfärd

Igår (lördag) hade jag lite bekanta över på på ett MontyPython-maraton. Vi gick igenom en stor del av Flying Circus-boxen liksom en lika stor del av ölsortimentet på Systemet i Tornby. Några klassiker jag skratade extra gott åt var "fish slapping dance" och naturligtvis "MY BRAIN HURTS!!!". Jag har en känsla av att det kan komma att dyka upp en och annan Gumby på jobbet kommande veckan... om inte "the Spanish Inquisition!" hinner före så klart. [diabolical laughter]

Idag var jag lite småtrött och tog en stärkande promenad i en del av Skäggetorp jag hittills missat. Dels den som ligger norr om fotbollsplanen och dels den takterrass som ligger ovanpå Skäggetorp Centrums norra flygelbyggnad, dvs ovanpå videobutiken, vårdcentralen etc. Trotts alla mina år i Skägget har jag hittills aldrig haft ärende att vistas där uppe men nu tog nyfikenheten överhanden. Till min förvåning var det riktigt fint där uppe. Snygga tegelgångar med små rabatter här och där, mot slutet ett väl inhägnat dagis. Mitt minne av en trappa på bortre änden svek mig så jag fick knalla tillbaka över gångbron till ingången till Centrum för att komma ner igen. Märkligt att det finn så mycket nytt att se på hemmaplan.

Kommande vecka kommer att bli tuff. Mycket jobb och mycket resande är inplanerat så det är tveksamt om jag hinner skriva så mycket. Ska försöka få till nåt inlägg i farten när jag väl fått det mobial bredbandet att funka.

Inga kommentarer: