fredag 5 december 2008

Odontologiskt stryptag!

Redan i vanliga fall har jag ofta lite svårt att hålla munnen stängd långa stunder i taget, men just nu är det helt omöjligt! Jag har nämligen under den gångna veckan blivit begåvad med en uppkäftig visdomstand i vänstra delen av överkäken. Då mina käkar redan är väldigt trånga ger detta upphov till stor platsbrist och naturen löser detta genom att stapla på höjden så gott det går. Just nu kan jag timma för timma känna hur trycket fortplantar sig genom käkbenet då allt försöker flytta sig ur vägen för nykomligen. Så här kan jag naturligtvis inte ha det. Det gör ju ont. Att tugga maten går bort och att leva på enbart öl har fler nackdelar än fördelar, tråkigt nog.

Då jag i ett försök att tillskansa mig några vuxenpoäng skaffade ett privat tandvårdsalternativ för ett tag sedan var det inte alls svårt att få en tid. Folktandvården i all ära men ibland tror jag att det går snabbast om man bara skickar in sina tänder i en påse och låter dem fixa dem när de hinner... Thea Tandhälsa är inte bara snabba, deras receptionister låter gulliga i telefonen också. Jag ska dit för en preliminär koll efter lunch idag. Själv ser jag inget alternativ till en extraktion av tredje graden. Ju fortare desto bättre, jag ser framför mig hur jag genom bedövningsdimman ser tandläkaren och en stödgrupp sköterskor göra plutons eldöverfall mot mina massivt manglade molarer. Visdomseländet får de gärna skicka till Guantanamo för allt vad jag bryr mig!

Plan B är i dagsläget en spegel, sprit och en Hilti.

Inga kommentarer: