måndag 1 december 2008

Hepp!

Resultatet av löneförhandlingen har utfallit till belåtenhet. Vare sig det var tur eller skicklighet så gick det enligt förhoppningen. Öppningsbud, motbud och slutbud följdes av samförstånd utan krångel. Således har jag inom loppet av fyra dagar först sagt upp mig och sedan förhandlat upp min lön med dryga XX*%. "Rilleman - knäpp men ovanlig"?

Jag fick nyligen frågan om varför jag väljer att lämna blod. Jag svarade att det i ljuset av mina framgångar hos damerna förmodligen fortfarande är min bästa chans få in någon del av mig i en kvinna, och att 50% chans till framgång är flera magnituder bättre än vad övriga metoder resulterat i. Mer tidseffektivt är det också. Det är roligt när folk inte vet om man driver med dom eller inte.


* Jag väljer att inte i detta forum redovisa faktiska värden eller siffror emedan jag inte vill påverka övriga kollegors kommande förhandlingar.

3 kommentarer:

Kent sa...

Skit, då blir du kvar ett tag till. Men grattis till mer pengar. Kan du dricka dyrare wiskey på de få lediga stunderna.

Björn sa...

Tvåställig ökning. Låter inte illa!
Mindre bra att det ofelbart leder till uppsägning... ;o)
Tror inte att jag någonsin lyckats komma upp i tvåställigt. Men så har jag kvar mitt jobb också.

Rilleman sa...

Hemligheten är att börja på en låg nivå... ;-)