torsdag 8 oktober 2009

På gott humör

Efter lite leveranser bar det åter till gamla jobbet, denna gång för att montera ner och packa det jag monterade upp i tisdags. Tydligen ville ingen titta på den fina kassunen och nu ska den skeppas till kund. Vika presenningar, stapla stolpar och sortera skruv... jag jobbar på timmar och tänker på cyklar så jag är glad oavsett! Det var rätt skönt att få pilla lite med ett utejobb i friska luften.

Vädret under dagen har varit underbart höstskönt; klar himmel, lite vind och minst 15 grader varmt. Efter jobbet hann jag bara nätt och jämnt hem innan ett rejält regn började falla. Pyjamasbyxor, tofflor och en kopp te fullbordar hemmakvällen. Lite Spotify och "Boat behind" av Kings of Convenience i högtalarna skapar utrymme för själsligt lugn.

Sedan jag bytte arbetsgivare har jag jobbat rätt hårt och det börjar nu kännas som läge för en semester för att ladda lite inför vintern. Frågan är då bara vart jag ska ta vägen? Jag har haft tankar på allt ifrån "Vandra på vulkanerna på Teneriffa" till "En iskall i Alexandria" till "Gumbo och Gunclub i Miami"... alternativen är många och bara fantasin sätter gränserna just nu. Senare delen av november är det som gäller.


Dagens "mest spännande" var ett mail ifrån min moster som tydligen har hittat mig en trevlig och träningsintresserad tjej med cykeln bredvid sänkanten... Jag känner att jag måste undersöka saken, och första steget blir att verifiera att vi INTE är varandras okända syskon a´la Luke och Leia i StarWars... likheterna kan ju göra vem som helst lite nojig och det är komplicerat nog att limma på andras systrar utan att behöva ragga på sin egen... :-P

Inga kommentarer: