tisdag 10 maj 2011

Fallandesjuka?

Personer (med en latent huggy-feely-läggning) i min omgivning känner sig uppenbarligen då och då manade att påminna mig om att "vi jobbar i ett serviceyrke". Om detta beror på mitt dokumenterade koffeinabstinenta morgonhumör eller på mitt dåligt dolda förakt för folk som försöker lassa över problem som de inte ens försökt lösa själva på mig vete tusan. Jag hjälper den som verkligen behöver det. I övrigt hyr vi ut saker som man använder själv och det är ens eget ansvar att veta vad man ger sig in på. Fattar man inte efter en kort instruktion så finns det hantverkare och proffs att ringa.

Idag blev jag tvungen att ta ett snack med vårt skyddsombud.
-"Jo..du? När jag jobbar på ställningar och på lite höjd.. då håller ju firman med fallskydd. Sele och lina och sånt..."
-"Jaa...?"
-"Framgent vill jag ha skydd även mot de hopplösa fall jag råkar ut för i butiken hela dagarna!"

Inga kommentarer: