söndag 14 mars 2010

Snorbroms eller inte?



Jag är inne i en period av skäggväxt. I mitt fall ser det ju mest ut som ett stim morrhår och tillväxten är i paritet med den hos en letargisk inlandsis, men ta mig tusan, det växer!

Jag är nu lika kluven som hårtopparna när det gäller behåringens vara eller icke vara. Ansiktshår ingår icke som en naturlig del av min nuvarande självbild vilket leder till hårresande (sic..) konflikter när jag t.ex. fyller det med mat som var ämnad för munnen eller fastnar med det i diverse dragkedjor.

Det tog mig ingen tid alls att utveckla ovanan att med ett grubblande uttryck sitta och pilla/dra/tvinna skägget vilket fått som resultat att det snart ser ut som ett fuskbyggt fågelbo. Jag har stoiskt hävdat att skägget fått växa pga den stränga kylan som varit men denna alltigenom transparenta krycka rycks nu bort i takt med stigande temperaturer. Sanningen är att jag inte riktigt vet hur jag vill ha det. Alltså är det dags för en omröstning!

Kom med ett kreativt förslag av någon sort och motivera det väl så kan du vinna känslan av att någon på Internet bryr sig för en gångs skull.

8 kommentarer:

Sven Wennerström sa...

Förslag: ta bort allt utom tofsen under underläppen. Det blir fint, sörrö.

C hälsar att du ska låta bli allt skäggodlande.

Magnus sa...

Tom Selleck! Nuf said! P.S. Keep the stasch and the beard. D.S.

Unknown sa...

Du får behålla mustaschen på villkor att du vaxar den till civilisation.

Björn sa...

Skitenkelt:

Vinter = skägg
Inte vinter = inte skägg

Kent sa...

Ta bort halva, så kan du utvärdera! Du kan också välja vilket intryck du vill ge genom att hålla dig i profil på för studen föredragen sida.

Rilleman sa...

Tack för all input i ärendet. Beslutet är som följer;

Det får gro till Valborg, då nytt beslut fattas. Under tiden skall det här med mustaschvax utforskas då det, som Morgan så elegant uttrycker det, andas civilisation. Övrigt hår hålles lika kort som vanligt. Inga hippiefasoner!

Hedersomnämnande för tipset att ta bort halva, mycket kreativ lösning och var faktiskt något jag provade förra gången. (Det ser för djävligt ut... :-)

Lennart sa...

Utan skägg minskar risken att fastna i brevlådan;
(Gammalt djungelordspråk)

Magnus sa...

@ Rilleman: Jag håller med Morgan och har en hel del erfarenhet av vax i mustaschen. Inhandlas lämpligen på Dennis.