söndag 22 februari 2009

Snövita tankar

Dagens promenad präglades av ett forcerat meteorologiskt omslag. Plusgraderna till trots vräker snön ner. Vissa associationskanaler är helt omöjliga att stänga av och till en början tyckte jag därför att snöfallet såg ut precis som visualiseringen av "dataströmmen" i The Matrix. När det började täta på lite övergick det hela till att påminna om asknedfallet i inledningen till "Dantes Peak", sånär som på färgen.

Det är roligt att titta på hur folk hanterar vädrets växlingar, men generellt sett är de flesta ordentligt förändringströga. Att man helt plötsligt inte ser ett skit genom igensnöade glasögon leder ingalunda till något doktrinbyte när det gäller transporttaktiken, utan man cyklar glatt grinande åt helvete i första bästa kurva. För egen del är jag klädd för alla eventualiteter så här års och njuter av spektaklet inifrån lugnet i huvan på min parkas. Det är märkligt vad ett par centimeter högteknologisk klädnad kan göra skillnad när det gäller att skilja kallt slask ifrån min behagligt promenadvarma hud.

Det ska bli roligt att se om jag tar cykeln, bilen eller skidorna till jobbet i morgon.

Inga kommentarer: