onsdag 3 juni 2009

Medborgare Rilleman

Har idag fullgjort de av mina medborgerliga plikter som fick skjutas upp p.g.a. gårdagens utryckning. Min röst är nu hörd i EU-valet och mitt blod kommer förhoppningsvis någon till godo, med lite tur hamnar det i en kvinna. Träningsvärken i lår och armar är episk efter senaste rundan och jag älskar det ("AJ-Ont-hihihi", typ). Med blodgivningen som ursäkt har jag en vilodag där jag bara cyklar runt och fikar med gamla arbetsgivare och skickar nödvändiga papper åt alla håll.

Diverse bekanta har under dagen uppmärksammat mig på att jag apropå gårdagens arbete figurerar i pappersbaserade rikstäckande media. Både Aftonblahadet (s.22) och TrÄxspressen (s.23) har i dagens utgåva små artiklar där jag står och ser antingen förvirrad eller myndig ut i bakgrunden, det är svårt att avgöra. Båda känslorna var aktuella i olika skeenden av arbetet. I vanlig ordning är rubrikerna helt förutsägbara; "Missade kröken" resp. "Sprit funkar inte i trafiken". Nåja, hade de varit bra journalister så hade de väl jobbat på riktiga tidningar...

2 kommentarer:

Lennart sa...

"Don't drink and drive,
when you can smoke and... FLY !!"

Rilleman sa...

Som dykare trodde jag det hette "don't dink and dive". ;-)