tisdag 15 januari 2008

Rilleman om politik

Jag är måttligt intresserad av politik men ibland fattar jag av olika anledning tycke för en eller annan av de stackars satar som vågar kliva fram i rampljuset för att låta sig ogillas av en hel befolkning. Vissa politiker är lättare att tycka om än andra, och det som ofta fäller avgörandet är hur mänskliga och nära en själv de känns. Jag är ett stort fan av Bill Clinton. Snacka om mänsklig svaghet...

På sistone har jag haft lite tråkigt och därför spenderat alldeles för mycket tid framför datorn. Där har jag hittat lite material som jag tycker på ett fint sätt knyter an till vissa av mina favoritpolitiker. Först ut är presidentkandidaten Barack Obama, som borde skaffa sig en hipp kampanjsång. Vem skulle INTE rösta på en svart kandidat som stuffar till "Chocolate Reign"...



Vidare surfande avslöjade att jag har minst två saker gemensamt med förre premiärministern Tony Blair; nämligen kärleken till atletiska kvinnor i tighta kläder och att ibland få frispel på gymmet!

A big hit in England, the video to Swedish DJ Eric Prydz’s 2004 house song became a viral hit in the United States thanks to its catchy hook—and a roomful of half-naked women doing aerobics. When asked if he had seen the video, former British Prime Minister Tony Blair said, “The first time it came on, I nearly fell off my rowing machine!”




(Först skrattade jag gott åt att presidentkandidaten hette "Barack" i förnamn, men egentligen är det ju inte konstigare än att Jabba heter "the Hut" i efternamn. DET vore en rolig allians att skåda hur som helst. Jag menar, varenda StarWars-film öppnar ju ändå med "The senate was in turmoil"... :-)

Inga kommentarer: