fredag 21 november 2008

Defrost

Hemma igen efter en frusen vecka i Hagfors och Munkfors. Är för trött för att skriva nåt inspirerat. Veckan har gått på ren viljekraft och nu är den slut, både veckan och kraften. Varje gång jag ser Gärstadverkets silluett vid hemkomst är det som om någon kortsluter min mentala UPS...

Även om arbetet i sig har varit blött, kallt och smutsigt på skyttegravsnivå så har avståndet till hemmakontoret för en gångs skull gjort mig gott. Jag har fått god tid att fundera över hur jag vill ha det i framtiden och har fattat ett beslut som jag under några dagar framåt skall analysera de tänkbara konsekvenserna av så att huvud och mage är överens om det kloka i det.

Situationer som den här har en förmåga att tvinga en att rannsaka sig hela vägen in till själva kärnan av ens värdegrund för att finna gränserna man satt. Vare sig man går över, bevarar eller flyttar en gräns så ska man kunna leva med beslutet, så det är nog bäst att man ser till att ta det själv.

6 kommentarer:

NLC sa...

Du har väl inte glömt att handla frostskydssvätska? Glöggtider stundar...

Rilleman sa...

Jag har aldrig mindre än två glögg i taktiska reserven. Ofta flaskor från förra sässongen vilket ju gör dem till årgångsglögg, eller?

NLC sa...

Jajamän! Och eftersom Blossa -08 sålde slut så fort så får man trösta sig med en 96516 ist :)

Björn sa...

Ska vi bereda en plats på Händelö?

Rilleman sa...

:-) Den frågan förtjänar nog ett privat svar.

Sven Wennerström sa...

Vi har Blossa 08 i överflöd. Bara att svänga förbi på en provning.