fredag 23 april 2010

Allt väl så här långt

Jag sitter nu i gaten (C125) och håller tummarna. Flighten, CO 1950, är fortfarande annonserad att avgå 1635 och vad jag kan se håller CPH fortfarande öppet. Nu ska bara Island hålla truten också så blir allt bra.

Vid incheckningen fick vi meal-checks på $8 att handla krubb för, omtänksamt av dem. Mitt goda humör har inte passerat omärkt bland våra värdar och de gör vad de kan för att hjälpa oss med ditt och datt. Proffsigt.

Efter snart 36 timmar med flygplansmat, tryckförändade miljöer, flygbuller och för lite sömn börjar jag se tecknen på tilltagande trubbigt tänkande. Det börjar gå lite segt nu och jag har hänfallit till att äta snabba kolhydrater och att dricka en massa vatten. Att hålla sig hydrerad och att hålla magen igång är regel ett i såna här situationer. Det snurrar friskt i skallen mellan varven men det är svårt att veta vad som orsakas av trötthet respektive allt flygande hit och dit.

För övrigt är det minde synd om mig än om de flesta andra. Jag har semester månaden ut och så länge flygbolaget håller med mat och logi är det här ett i raden av äventyr. När jag kommer hem ska jag se "Terminal" med Tom Hanks och inte skratta alls.

3 kommentarer:

NLC sa...

Annars kan vi titta på "Forrest Gump" och inte skratta alls...

NLC sa...

06:30 06:40 Newark Continental CO1950 Landed - välkommen!

Kent sa...

8 dollar till mat, herrejössenussingen! Du kommer explodera!