fredag 16 april 2010

Ur askan i ..USA?

Gårdagen tillbringades till fots då vi tog en seriös runda för att titta på Washingtons många memorials. Staden är monumentalt storslagen och det var en mäktig upplevelse att se allt med egna ögon. Arlingtonkyrkogården gjorde stort intryck.

Idag står det "National Air and Space Museum" på schemat, vaför man med jämna mellanrum får plocka ner mig från tak och väggar dit jag tagit min tillflykt i pur upphetsning. En dröm som besannas helt enkelt.

Nyheten om att Island, detta lilla fiskbullsdoftande skitland av snedseglade vikingaättlingar, för all framtid har fyllt sina utsläppskvoter är källa till viss uppståndelse här borta och jag vet inte i detta nu hur jag påverkas inför hemresan nästa vecka. Jag antar att det finns värre saker än att bli kvar här ett tag. Det är flyg i luften vart man än vänder blicken och skulle jag tröttna så kan jag ju alltid paddla hem en kajak. Grönland såg väldigt trevligt ut från 12000 meter. :-)

1 kommentar:

Björn sa...

Islänningarna ger bara igen för Icesave-historien.
Vulkanutbrottet lär vara över om ett år och på den tiden hinner du paddla hem.
Ha det trevligt!