torsdag 24 juli 2008

Filmtajm


Att ta den här bilden var förenat med ett stort mått av uppmärksamhet från butikskontrollanten på Intersport vid Gyllentorget. Min förklaring att deras stöldskyddsbågar på pricken liknar monoliten ifrån Arthur C Clarkes/Stanley Kubriks världsberömda "2001, ett rymdäventyr" renderade det mest skeptiska ansiktsutryck jag någonsin sett på en människa, men efter att ha lyckats bevisa att jag är mer sci-fi-nörd än snattare fick jag gå...

Jag anser att jag har god koll på ämnet "flyg på film" emedan jag ser allt sådant jag kommer över. I kraft av denna min hobby lägger jag nu in ett skallande VETO! mot att Tom Cruise åter igen tillåts leka pilot i en uppföljare till Top Gun. Cruise gör för flygfilmen vad dopingen gör för cykelsporten! Den enda sanktionerade flygningen för hans del är om han äntligen skulle bestämma sig för att åka hem till sin egen planet.

Inga kommentarer: