onsdag 9 juli 2008

Mekanisk mattematik

Efter att ha fyllt "en skvätt" styrservoolja i behållaren och kört en liten runda med övermåttan kraftiga rattutslag (föreställ dig värmningen innan ett F1-lopp, fast på Nygårdsvägen runt Skägget... BUSKUL!) har jag nu återställt bilen till det skick den var i innan missljuden började. Bra så långt. Nu ska jag bara kolla om det läcker mycket eller lite från servomekanismen.

Glad i hågen över att ha lyckats få bilen i ordning bestämde jag mig för att skämma bort eländet med ett par nya torkarblad. De som satt på var dåliga redan när vi åkte till Rättvik, eller snarare, när vi åkte hem och fick kämpa mot en nedisning som snarast hörde hemma i Nordvästpassagen. ;-) Saabens vindruta är ett säreget kapitel emedan den är väldigt välvd i ett plan och akut rak i ett annat. Detta är saker som håller designers av torkarblad sömnlösa om nätterna och jag fick ta till mitt vanliga bryska "tweakande" innan allt satt som det skulle. Undrar om det är bra eller dåligt att efter dagens övningar ha känslan av att ha fördubblat bilen värde?

Inga kommentarer: