onsdag 15 april 2009

Grusade planer

Dagens lunch intogs i en närbelägen idrottsanläggning. Priset är en smula drygt men inte lika drygt som den öppet tuggummituggande personalen som uppenbarligen hellre skulle vara någon annanstans. I entrén stod ett anslag om dieseldoft som jag bara noterade i förbifarten och inte fäste någon större vikt vid. Väl inne i serveringen möts jag av detta:


Om jag i vanliga fall kan anklagas för att vara lite tankfull blev jag nu helt mentalt aprak, knökad, som en ekonomtjej i händerna på en lysten teknolog... ni fattar. Mina funderingar gick i följande banor:
  • LHC har missuppfattat det här med barmarksträning... eller så skäms dom mer än vad dom ger sken av?
  • Efter att återigen ha blivit snuvade på ett SM-guld har Linköpings Kommun nu slagit näven i bordet och bestämt sig för att "Nu jä... Vi fyller igen skiten med det nyligen uppsopade cykelvägsgruset!".
  • The Beach Boys-konsert på G?
  • MunchenHoben är numera ett inomhusarrangemang och nu vill man återskapa effekten av parkeringen nedanför A-huset? Dammet rörde upp gamla minnen.. :-)
  • Undrar om man kan montera band på Saaben... ]:-)>
  • JAG STÄDAR INTE UPP DET HÄR!!!
Killen i lastbilen står för dagens prestation då han tog in, lastade av och körde ut lastbil med släp utan att ha sönder nåt eller koppla loss. Lunchunderhållning i den högre skolan! Caterpillern, i kombination med avståndet och perspektivet, påminde om ett uppskattat barnprogram från min ungdom (minns du inte "doozrarna" från Fraggle Rock anmäler du dig till dom här!). För den som vill se mer grus finns chansen senare.

Färden hem efter jobbet gick via Ikano där jag tog en bild på de i bjärt färgat tyg inklädda stolparna utanför entrén. Varje gång jag ser dem ekar ett gammalt "Safe Sex"-budskap i huvudet.. eller om det är en låt av ZZ Top; "Cover your rig"?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men.. men.. varför fyller de arenan med grus då?

Anonym sa...

Meh! Nu såg jag mer grus.. No further explanation needed. (uppmärksam är mitt mellannamn, efter förvirrad, disträ och otålig)