fredag 17 april 2009

Omstart, och lite baklänges

Jag har på senaste tiden fått en del höjda ögonbryn från min omgivning i takt med att de blir varse mitt beslut att byta sysselsättning. Många påpekar det vanskliga i att ge upp en fast anställning i dessa svåra tider. Beroende på vem ögonbrynen tillhör ger jag mig in på en mer eller mindre detaljerad förklaring.

För egen del ser jag detta som en helt normal taktisk reträtt följt av omgruppering på en ÅSA* på eget territorium. Jag gör bedömningen att jag under rådande omständigheter inte har tillräckliga marginaler för att uppnå mina mål och avbryter för att inte slösa bort värdefulla resurser. Sun Tzu, von Clausewitz och Chuck Norris skulle förhoppningsvis nickat gillande om de sett min plan. I datatermer är ju annars liknelsen vid en omstart i "felsäkert läge" nästan onödigt passande. Och rolig.

På tal om rolig så höll jag på att garva läppen av mig när jag plöjde igenom en gammal Herman Hedning och hittade en serieruta som på ett avlägset och onekligen överdrivet sätt påminner om min egen situation. Substituera "Rilleman" mot "Lilleman". Övriga karaktärers likhet med eventuella motsvarigheter i verkligheten är i alla fall inte MITT fel.

(Copyright Jonas Darnell Every right you can think of reserved)

* ÅSA, återsamlingsplats.. dööh.

4 kommentarer:

Jonas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonas sa...

Nu ska jag försöka lägga in ett inlägg som är läsbart och inte behöver tas bort.

Mina erfarenheter av omgruppering på ÅSA är enbart positiva. Håll dig borta från min ÅSA bara.

Rilleman sa...

Klartecken! Det är min uppfattning att Åsa genom åren visat tydliga tecken på att vara samlad nog för er båda. :-)