tisdag 26 maj 2009

Medan regnet faller...

Jag får ibland närgångna och insinuanta frågor om varför jag "vid min ålder" inte är gift, bor i villa och har avlat 2,5 barnbarn.. eller åtminstone byter in cyklarna mot en flickvän. Det hela brukar därefter bryta samman i en tröstlös litania om hur sällan man ser andra människor ha cyklar på väggen.. jada jada jada. Då jag tillämpar filosofin att jag själv aktivt väljer om jag skall vara lycklig eller inte brukar jag slå dövörat till, jag menar.. om man har ett, varför inte använda det?.

Efter en stunds eftertanke (och en pilsner) har jag kommit fram till att det inte är en "antingen-eller-situation" utan snarare "både-och". Jag kan dock försöka beskriva vad jag brukar gå igång på. Formatet är "min älskling..".

"Min älskling är kolbaserad och bipedal, är ganska sportig och säger inte nej till en runda i skogen. Min älskling har former som får min puls att gå upp så fort jag ser dem och gör att andra män kastar lystna blickar när vi är ute. Min älskling är det första jag vill se när jag slår upp ögonen på morgonen och det sista jag vill se när jag somnar på kvällen. Min älskling har en exklusiv smak och är dyr i drift, men det är en liten uppoffring i förhållande till den glädje vårt förhållande ger mig. Min älskling behärskar hela spektrat mellan lugnt sommarkvällsmys och sanslös underbar svettdrypande plåga där mjölksyran förvandlar min hjärna till surkål och lungorna känns fodrade med napalm... Min älskling är på samma gång både livfull och dämpad. Min älskling har tålamod med mina nycker, står ut med mig som jag är och gör mig bättre."

Innebörden av ovanstående kan ju debatteras tills man tröttnar men för min del står det i alla fall klart att jag även i fortsättningen kommer att dela min uppmärksamhet mellan cyklarna och kvinnorna. Jag ser fram emot en varm sommar och lite hårt pump... mys.

4 kommentarer:

freke sa...

tja rilleman

har suttit å läst det mesta från 08-09 och har fått fruktansvärda flash-backs!

skönt att höra att du slog dig fri fån slaveriet

själv jobbade jag med dessa företagare i 5 år, och det där att det blir bättre om 1-2 år har de sagt sedan 2003

mvh/ före detta anställd

Rilleman sa...

Hej,

Trevligt att höra av någon med egna erfarenheter. Innan jag slutade tänkte jag igenom saken grundligt och länge för att undvika att fatta ett överilat beslut. Till sist fick jag ändå acceptera vad magkänslan sa till mig. Hälsa och lycka kommer först, och det fann jag inte där. Men det var intressanta 13 månader...

Det vore kul att få höra mer om dina erfarenheter och om hur du hittade bloggen. Om du vill så får du gärna dra iväg ett mail på chainreactor(a)gmail.com så kan vi snacka lite ostört. Det lär finnas en del att prata om.
Vänligen,
Richard

Kent sa...

Tycker damen i filmen hade pedalerna lite långt i från sadeln? Men å andra sidan var det länge sen jag var ute och cyklade i någon större skala så vad vet jag.

Regnar även i Tokholm idag, en skön pollenfri dag!

Rilleman sa...

En enkel regel är att man skall ha en cykelställning som man finner bekväm. DET verkade hon ju ha lyckats med... Sadelhöjden skall som en grov tumregel ställas in så att man med hälen på pedalen i dess nedersta läge har benet nästan helt sträckt. Sen får man justera lite efter behov. Det är många som åker runt och vickar på höfterna i takt med tramptagen, medan jag själv gärna ser att bäckenbenet är horisontellt så mycket som möjligt.