torsdag 28 maj 2009

Synfel?

Ibland tror jag att att jag faktiskt har ett ovanligt synfel som gör att jag ser på verkligheten med en lite udda infallsvinkel... Idag har mitt visuellt orienterade minne tillsammans med en stor portion inneboende lekfullhet spelat mig glada spratt. Jag har tittat på en sak och sedan associerat till en annan. Fantasin gjorde resten. Låt mig demonstrera:

Tittar på en sån här..



..ser en sån här.



Tittar på den här...



..och ser en sån här!



Nu tänker jag i tur och ordning snabbtvinga alla fiender i min omedelbara närhet, bygga färdigt kojan ("det är ett VÄRN, ju!") i vardagsrummet och sen nollställa alla mina vuxenpoäng. :-)

2 kommentarer:

Sven Wennerström sa...

itter det ett vattenpass på bössan så man ska skjuta rakt och fint? Så gulligt.

Rilleman sa...

Vattenpass?? Det är väl vad man sitter på när man jagar sjöfågel i så fall..