måndag 25 maj 2009

Valkval

Det känns som att det är dags att antingen börja intressera sig för vad de olika partierna egentligen säger inför EU-valet eller att skaffa sig en duglig slumpvalsmanick. Jag går och röstar för röstandets skull och i total avsaknad av EU-fori.

Jag hoppas att även ni andra ser humorn i att just Marit Paulsen propagerar för ett "fossilfritt jordbruk". Det ger ju i alla fall ett bra uppslag till nästa års första-maj-plakat:

"Gå i pension Marit!
Fossilfri jordbrukspolitik!"

3 kommentarer:

Björn sa...

Hör av dig om du kommer på om det är någon som har en bra plan och förtjänar röster.
De pratar ju bara om totala oväsentligheter allihop.

Kandiderar du?

Rilleman sa...

Kandidera.. ja varför inte! Tåget har kanske gått för den här gången men till nästa val hinner jag nog svänga ihop en bunt förkromade lögner som folk vill höra. Om det är någon sanning alls bakom filmen så är min politiska idol Charlie Wilson som han porträtterades i "Charlie Wilson's War"!

Jonas sa...

Vi pratade val på jobbet idag. Jag berättade att jag inte röstat på Piratpartiet varpå en av ekonomerna direkt utbrast. Nähe, då ska jag minsann rösta på dem. Det är ju kul att jag har en sådan effekt på mina kollegor.