torsdag 11 februari 2010

Det klarnar!

Jag är ånyo på ett sånt där sprudlande glatt humör, så där så att man vill ta en avslappnande löptur hem från jobbet eller möjligen stresstesta en roddmaskin på gymmet. Jag skyller på allt roligt jag haft på sistone och på att det är märkbart ljusare på dagarna nu. När solen lyser över snön är det faktiskt läge för ett par hala glajjer om man ska köra nåt större än en analystenta.

Våren är dock fortfarande långt borta, baserat på att jag inte har det minsta sug efter kolfiber än. Eller.. nu ljuger jag ju lite eftersom det skulle vara roligt att börja paddla surfski till våren och sådana gör man av ca 10 kilo kolfiberlaminat med ett kilopris helt i klass med det hos en riktigt trevlig cykel. Jag har alltid tyckt om att paddla men tycker att de allt igenom dominerande havskajakerna, ehuru eminent stabila, är väldigt breda och pråmiga för mig med smala höfter och höghastighetsambitioner. Jag gör gärna en trade-off när det gäller stabilitet för att få en tightare och snabbare kanot. Det visare sig hur det blir med den saken.

6 kommentarer:

Sven Wennerström sa...

Se till att skaffa med bajonettskalmarna för minimalt headsetläckage. :-P~

Rilleman sa...

Aber natürlich... "Acoustic seepage" är en styggelse! Frågan är bara vilka linser man vill ha?

Sven Wennerström sa...

Polykarbonat, tror jag på. Polariserat är trevligt, men man får vara uppmärksam på om några av "klockorna" i planet också har polariserat glas.

Rilleman sa...

Polykarbonat är plast. Vi undviker gärna sånt. Mina gamla Oakleys var förvisso svindyra och superavancerade men också lika repvilliga som en hel bondageklubb. Är också positivt inställd till polariserade linser men kan inte välja mellan grått eller "tan".

Sven Wennerström sa...

Plast är bra om man skulle göra en hårdhänt utelandning. Eller om man skulle råka dra sig själv i huvudet med en skiftnyckel.

Rilleman sa...

Gör mjuka utelandningar då, så slipper du veta att jag vet att du har plast i ansiktet. Och lämna skiftnycklandet till mig som kan sånt... (fan vad du minns! :-)