fredag 26 februari 2010

Mitt 300:e inlägg!

Jag hittade en liten blänkare på NyTeknik om ett soldrivet flytetyg som skall ut på världsomsegling för att visa alla hur bra man har det utan en riktig båtmotor. Jag är positivt inställd till "grön teknologi" men litar inte riktigt på solceller då jag har en misstanke om att det egentligen bara är "baklänges-lysplast"...


Så fort jag såg bilden på båten visste jag att jag hade sett den någon helt annanstans... Eftersom jag är begåvad med både ett mycket associativt minne (superduperhyperlänkar ta mig fan överallt..) och en envishet som gränsar till det självdestruktiva var det en värdig utmaning att med "det bland ungdomen så populära Världsomspännande datanätverket Internet" som hjälp göra en gradvis allt mer raffinerad bildsökning. Yatzi!


Jag ber om ursäkt för att jag skriver ut det uppenbara men det handlar alltså om ett Starfleet-skepp i Miranda-klassen. Likheterna med båten är ju slående; tefatssektion med överliggande brygga och dubbla underliggande motorgondoler. Undrar om de behöver en Captain Ricard?

Inga kommentarer: